ΣΥΝΤΗΡΗΣΕΙΣ ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΙΚΩΝ ΣΤΕΓΩΝ ΠΑΡΚΩΝ SUNWIND. Πατήστε στις φωτογραφίες για λεπτομέρειες και αναλυτική σας ενημέρωση.
19-03-2014 ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΕΓΗΣ ΣΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ & ΥΠΕΚΑ
Επιστολή Προς Πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά.
Επιστολή Προς Υπουργό ΠΕΚΑ, κο Γ. Μανιάτη.
Επιστολή Προς Υφυπουργό ΠΕΚΑ, κο Α. Παπαγεωργίου.
Επιστολή Προς τους Βουλευτές Ελληνικού Κοινοβουλίου.
Θέμα: Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής «Ρυθμίσεις για την εξυγίανση του ειδικού λογαριασμού του άρθρου 40 Ν.2773/1999 και λοιπές διατάξεις»
Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ
Αξιότιμέ Κε Υπουργέ ΠΕΚΑ
Αξιότιμε Κε Υφυπουργέ ΠΕΚΑ
Αξιότιμοι Κοι Βουλευτές όλων των κομμάτων του ελληνικού κοινοβουλίου
Ο Πανελλήνιος σύνδεσμος οικιακών φωτοβολταικών εν συντομία ‘’ΣΤΕΓΗ’’ εκπροσωπεί άνω των 45.000 οικιακών φωτοβολταϊκών στεγών με χιλιάδες ελληνικές οικογένειες που εμπιστεύτηκαν την κυβέρνηση και τον ελληνικό ήλιο και επένδυσαν στο ειδικό πρόγραμμα ανάπτυξης οικιακών φωτοβολταϊκών στεγών του ΥΠΕΚΑ.
Η χώρα μας και ο κλάδος μας και η ελληνική οικογένεια έχει χτυπηθεί από πρωτοφανή οικονομική ύφεση που τα αίτια τους είναι αμιγώς πολιτικά και πελατειακών σχέσεων , που οδήγησαν τα δημοσιονομικά μεγέθη της χώρας σε δανεισμό και τελικά σε ασφυξία και πάντα εμπίπτουν σε πρόχειρους σχεδιασμούς των κυβερνώντων και των decisionmakersτης χώρας , που χρόνια τώρα με αποφάσεις τους οι οποίες ήταν ατεκμηρίωτες χρονικά και ρεαλιστικά οδήγησαν με μαθηματικό τρόπο την χώρα αλλά και τον δικό μας κλάδο και τους οικιακούς παραγωγούς σε όρια αφανισμού πλέον αν εφαρμοστεί το σχέδιο νόμου, με την προχειρότητα και επιπολαιότητα που σχεδιάστηκαν εν τη γένεση τους, μεταθέτοντας τα προβλήματα σε επόμενες κυβερνήσεις και σε επόμενα χρόνια.
Όλα τα παραπάνω δημιούργησαν τελικά στον κλάδο μας το έλλειμμα του ΛΑΓΗΕ που ακούγεται από οικονομικούς αναλυτές πως θα φτάσει το 1 δις ευρώ έως το τέλος του 2014 παρ όλα τα μέτρα του Κου Παπαγεωργίου που δεν χτυπούν την ρίζα του προβλήματος αλλά ξύνουν την επιφάνεια οδηγώντας επιχειρήσεις και νέους σε κλείσιμο και ανεργία ενώ δεν ακουμπάνε σχεδόν καθόλου τα ορυκτά καύσιμα και το φυσικό αέριο ούτε σε μεγάλο βαθμό τις επιχειρήσεις των MWτων αιολικών ανεμογεννητριών και για άλλη μια φορά μεταθέτουν την λύση στους οικιακούς επενδυτές μειώνοντας την τιμή κατά 47% και στους μικροεπενδυτές των 10 kwpπου πολλοί από αυτούς μάζεψαν οικονομίες ετών και τώρα τους οδηγούν σε οικονομικό αδιέξοδο με υποχρεώσεις σε τράπεζες.
Το πολυδιαφημιζόμενο feedinTariffμε τις υψηλές πολλές φορές αρχικές αποδόσεις που όλοι αναγνωρίζουμε αρχικά και τις στρεβλώσεις του επονομαζόμενου τέλους ΑΠΕ οδήγησαν τον κλάδο και τους επενδυτές σε αδιέξοδο οικονομικό και επιχειρηματικό ( αφού δεν πληρώνονται πλέον επί μήνες οι επενδυτές ενώ καλούνται να καταβάλουν το ΦΠΑ των τιμολογίων που αποδίδουν προς είσπραξη αλλά επίσης να καταβάλουν και τις δόσεις στην Τράπεζα σε όσους κατέφυγαν σε δανεισμό ) με αποτέλεσμα τις σπασμωδικές πλέον κινήσεις εκ μέρους του ΥΠΕΚΑ με μειώσεις έως 47% του FEEDINTARIFFγια τις οικιακές εφαρμογές που υποτίθεται θα εξυγίαναν τον κλάδο όπως ανακοίνωσε ο Υφυπουργός Κος Παπαγεωργίου ανακοινώσεις όμως που πάγωσαν την αγορά τους επενδυτές και ήδη έχουν οδηγήσει εκατοντάδες επιχειρήσεις του κλάδου σε κλείσιμο άλλες σε μαζικές απολύσεις περικοπές χιλιάδων νέων μηχανικών και τεχνικών και οδήγησε σε απόγνωση επιχειρηματίες που επένδυσαν σε αυτή την αγορά στηριζόμενοι στο αναξιόπιστο ελληνικό κράτος το οποίο απροκάλυπτα αλλάζει τους όρους και τα δεδομένα μιας επένδυσης εν μια νύκτα , χωρίς να εξετάσει τις επιπτώσεις και τις συνέπειες στον κλάδο μας την ελληνική μικρομεσαία οικογένεια και χωρίς να εξετάζει το κλείσιμο της μόνης υγιούς και αναπτυσσόμενης επιχειρηματικής δραστηριότητας τα τελευταία χρόνια στην χώρα μας , οδηγώντας και στρατιά νέων μηχανικών και τεχνικών ξανά στην ανεργία και την ελληνική οικογένεια που επένδυσε στο αναξιόπιστο ελληνικό κράτος σε απόγνωση.
Φυσικά, οι «καλοκαιρινές» αλλαγές που είχαμε στο χώρο των φωτοβολταϊκών αιφνιδίασαν την αγορά, αφού με μια σειρά από μέτρα οι αρμόδιοι προσπάθησαν να αντιμετωπίσουν “άμεσα” το έλλειμμα του ΛΑΓΗΕ. Ωστόσο, τα συγκεκριμένα προβλήματα δεν οφείλονται στη λειτουργία της αγοράς των φωτοβολταϊκών, που αποτελούσε το μοναδικό κλάδο της χώρας που παρουσίαζε ανάπτυξη σε αυτές τις δύσκολες εποχές, αλλά σε λάθος πρακτικές και αποφάσεις από την πλευρά των υπευθύνων που τελικά οδήγησαν και στο μαρασμό του κλάδου των φωτοβολταικών και οδήγησαν χιλιάδες νέους μηχανικούς μας στο εξωτερικό και σε απόγνωση αφού δεν υπάρχει αντικείμενο πλέον στην χώρα μας .
Έτσι, αποφασίστηκε η αναστολή της αδειοδοτικής διαδικασίας σε νέα αιτήματα (χορήγηση αδειών παραγωγής και έκδοση προσφορών σύνδεσης), καθώς και για τα αντίστοιχα αιτήματα που εκκρεμούν. Από τις προβλέψεις της αντίστοιχης υπουργικής απόφασης εξαιρούνται τα Φ/Β στις στέγες και τα έργα που έως την ημερομηνία της αναστολής είχαν ενταχθεί σε διαδικασία fast track.
Ο Πανελλήνιος μας σύνδεσμος οικιακών φωτοβολταικών ΣΤΕΓΗ δημιουργήθηκε λοιπόν με τον σκοπό της ανάληψης πρωτοβουλιών διαχωρισμού του κλάδου μας από τις υπόλοιπες μεγάλες επενδύσεις τύπου FASTTRACKκαι των υπόλοιπων εγκαταστάσεων επί γης που εκπροσωπούνται συνδέσμους όπως ο ΣΕΦ και ο ΣΠΕΦ και ο ΠΑΣΥΦ και ήρθε να εξειδικεύσει τον χώρο των οικιακών μικροεπενδυτών και να προσπαθήσει να δώσει τον ήλιο της Ελλάδας στους Έλληνες και όχι σε ξένα Κινέζικα η Ευρωπαϊκά FOUNDSπου θα βγάλουν το συνάλλαγμα και τα κέρδη τους εκτός συνόρων και θα εκμεταλλευτούν τον ήλιο της Ελλάδος για ξένα συμφέροντα με πρόσβαση σε χρηματοδοτήσεις και θα στερήσουν από τον απλό έλληνα πολίτη την δυνατότητα υλοποίησης μιας υγιούς επένδυσης συμπληρώνοντας το οικογενειακό του εισόδημα με μεγάλη διασπορά σε όλη την Ελλάδα και περιφέρεια που πλέον με τις τιμές που αποφασίστηκαν και την αναξιοπιστία του ελληνικού κράτους ουδείς επενδύει.
Εσείς Κε Πρωθυπουργέ δεν είχατε δεσμευθεί να φέρετε επενδύσεις προεκλογικά; Tώρα θα επιτρέψετε μια απόφαση που θα συρικνώσει και θα οδηγήσει σε απόγνωση 45.000 ελληνικές οικογένειες που επένδυσαν στην Ελλάδα μας;
Μιλώντας καθημερινά με εκατοντάδες οικιακούς επενδυτές παραγωγούς διαπιστώνουμε πως τελικά επίσης ακόμα και αυτά τα εξοντωτικά μέτρα για τον κλάδο μας δεν είναι η ρίζα του προβλήματος τους και ίσως κάποιοι από αυτούς θα επένδυαν πάλι στο Netmeteringκαι στην ιδιοκατανάλωση , αλλά η ερώτηση τους όλων είναι ποιος μας διαβεβαιώνει πως κάποιος επόμενος υπουργός ή και ο ίδιος δεν θα αλλάξει άλλη μια φορά τους όρους της επένδυσης μειώνοντας μονομερώς την τιμή η επιβάλλοντας νέα φορολογία ή και ΦΠΑ στις οικιακές στέγες στα επόμενα χρόνια;
Και εκεί πλέον δεν μπορούμε οι άνθρωποι του χώρου να επιχειρηματολογήσουμε αφού έχουμε υποστεί 3 μειώσεις στην διάρκεια από το 2006 έως και σήμερα και 2 αναστολές αδειών από τους υπουργούς και τώρα έχουμε να αντιμετωπίσουμε αυτό το επαχθές σχέδιο νόμου και θέτω προσωπικά το μέγιστο θέμα της ΑΝΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑΣ του ελληνικού κράτους προς τους πελάτες επενδυτές που πρώτο πρέπει να αλλάξει.
Πολλοί λένε πως στην Γερμανία η κιλοβατώρα είναι χαμηλότερη και η ηλιοφάνεια πολύ μικρότερη και το χρησιμοποιούν ως επιχείρημα ελκυστικό για τους έλληνες επενδυτές αλλά δεν γνωρίζουν πως στην Γερμανία το κράτος θα πληρώσει στην ώρα του ότι υποσχέθηκε και υπάρχει η βεβαιότητα πληρωμής των υποσχόμενων και όχι η τυχοδιωκτική ελληνική αντιμετώπιση του έλληνα επενδυτή που αισθάνεται πως παίζει στο χρηματιστήριο αξιών και όχι πως επενδύει σε μια σίγουρη επένδυση για αυτόν και την οικογένεια του και εκεί κύριοι πρέπει να χτυπηθεί άμεσα και καίρια το ελληνικό πρόβλημα που είναι και το Νο 1 ΠΡΌΒΛΗΜΑ συνολικά στην ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ του ελληνικού κράτους απέναντι στους πολίτες και προσωπικά και μέσω του συνδέσμου μας εκεί θα δώσω την πρώτη μεγάλη μάχη με το Υπουργείο ΠΕΚΑ να υπάρξει αυτή η βεβαιότητα για τις επενδύσεις του έλληνα πολίτη στα οικιακά φωτοβολταϊκά και η ενσωμάτωση τους στα Πράσινα Ταμεία και στο ΕΣΠΑ μέσω και του netmetering.
Από τις αρχές του χρόνου παρακολουθούμε μια στοχευμένη επίθεση στα μικρά οικιακά φωτοβολταϊκά (Φ/Β) -του Ειδικού δηλ. Προγράμματος Ανάπτυξης Φ/Β Συστημάτων σε κτιριακές εγκαταστάσεις για συστήματα ισχύος ≤ 10 kWp στο Δίκτυο ΧΤ. Επίθεση που προέρχεται από στελέχη φορέων που εκπροσωπούν κυρίως επιχειρήσεις μεγάλων παραγωγών ηλεκτρικής ενέργειας όπως ο ΣΠΕΦ και ο Κος Λουμάκης, και επικεντρώνεται ιδιαίτερα στην αναστολή της εγκατάστασης νέων μικρών μονάδων αλλά και στην επιβολή τελών ή φορολόγησης σε οικιακά φωτοβολταΙκά ο οποίος φαίνεται να επιτυγχάνει τον στόχο του μετά τις νέες τιμολογιακές πολιτικές με το σχέδιο νόμου του Κου Παπαγεωργίου.
Οι προσπάθειες τους στέφθηκαν εν μέρει με επιτυχία, αφού το ΥΠΕΚΑ με τις νέες τιμές που όρισε για τα μικρά οικιακά Φ/Β, πάγωσε ουσιαστικά κάθε δραστηριότητα, οδηγώντας στην ανεργία χιλιάδες μελετητές – εγκαταστάτες και στέρησε το δικαίωμα απόκτησης τέτοιων συστημάτων από χιλιάδες νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις και τώρα έρχεται με αυτό το σχέδιο νόμου να βάλει ταφόπλακα σε 35.000 νοικοκυριά που πίστεψαν στην ελληνική πολιτεία στην κυβέρνηση για πράσινη ανάπτυξη μέσω του ελληνικού ήλιου και της ανάπτυξης του προγράμματος οικιακών φωτοβολταϊκων.
Οι ιδιοκτήτες των μικρών οικιακών Φ/Β έχουν συμβληθεί με τη ΔΕΗ η οποία συμψηφίζει τα προβλεπόμενα ποσά από την παραγόμενη ενέργεια με την καταναλισκόμενη ενέργεια εντός του προβλεπόμενου χρονικού διαστήματος, αφού κύριος σκοπός τους ήταν η ιδιοκατανάλωση και καταβολή μικρού πρόσθετου τιμήματος (που χρησιμοποιείται για την απόσβεση της επένδυσης).
Εντός των ορίων της κοινής λογικής, εύλογα αναρωτιέται κανείς: Σε ποια δημοκρατική χώρα που λειτουργεί σε καθεστώς έννομης τάξης, η συνεπής τήρηση των υποχρεώσεων που απορρέουν από μια σύμβαση αποτελεί προνομιακή μεταχείριση;
Τα στελέχη αυτά σκόπιμα συγχέουν τα μικρά οικιακά Φ/Β με τα μεγάλα επαγγελματικά Φ/Β που εγκαθίστανται από επιχειρήσεις με μοναδικό αντικείμενο την παραγωγή και εμπορία ηλεκτρικής ενέργειας, αγνοώντας επίσης σκόπιμα, ότι από τη φύση του το επιχειρείν εμπεριέχει την ανάληψη ρίσκου.
Τα μικρά οικιακά Φ/Β δεν είναι επιχειρήσεις, σκοπό έχουν την ιδιοκατανάλωση. Γι’ αυτό άλλωστε οι ιδιοκτήτες τους έχουν καταβάλλει κανονικά ΦΠΑ για την προμήθεια και την εγκατάσταση τους χωρίς να έχουν τη δυνατότητα να το ανακτήσουν.
Και συνεχίζουν να καταβάλλουν κανονικά ΦΠΑ για όλες τις εργασίες ελέγχου και συντήρησης χωρίς να μπορούν να το συμψηφίζουν. Έχουν ένα συνολικά κατά 70% μεγαλύτερο αναλογικά κόστος -συνήθως με δανεισμό και με μακροχρόνια απόσβεση της εγκατάστασης. Ας σημειωθεί ότι τα μεγάλα Φ/Β δεν καταβάλουν ΦΠΑ για τον κύριο εξοπλισμό.
Πάνω απ’ όλα όμως αγνοούν ότι ΤΑ ΟΙΚΙΑΚΑ ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΙΚΑ δεν έχουν λάβει καμία επιδότηση κεφαλαίου στα πλαίσια του αναπτυξιακού νόμου σε αντίθεση με τις περισσότερες μεγάλες μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας ανεξαρτήτως τεχνολογίας και μεγέθους (συμπεριλαμβανομένων των μεγάλων Φ/Β).
Την ίδια ώρα που σκόπιμα ξεχνούν να αναφέρουν ότι το 18μηνο που μεσολαβούσε από το«κλείδωμα» της ταρίφας έως την κατασκευή ενός Φ/Β πάρκου, οι συνθήκες αγοράς του κύριου εξοπλισμού έβαιναν συνεχώς μειούμενες, με αποτέλεσμα ενώ το IRR ενός πάρκου από περίπου 15-18% που ήταν όταν κλείδωνε την «ταρίφα» να μεταβάλλεται σε 25-27% κατά την κατασκευή, συμβάλλοντας στις στρεβλώσεις στην παραγωγή ενέργειας με την αύξηση του ελλείμματος του ειδικού λογαριασμού του ΛΑΓΗΕ. Αν λοιπόν θεωρήσουμε ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι στην ηλεκτροπαραγωγή πρέπει να συνεισφέρουν για την διάσωση του ΛΑΓΗΕ αναλογικά με τα οφέλη που έχουν αποκομίσει, σωστά το υπουργείο προσβλέπει στην εισφορά τουλάχιστον αυτών οι οποίοι ευνοήθηκαν τα μέγιστα από τις συνθήκες τις αγοράς.
Τα μικρά οικιακά Φ/Β αποτελούν μόλις το 17% της συνολικής εγκατεστημένης ισχύος Φ/Β και έχουν εγκατασταθεί από νοικοκυριά & πολύ μικρές επιχειρήσεις 45.000 ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ , με μεγάλη διασπορά στην επικράτεια. Αποκλειστικό σκοπό έχουν την ιδιοκατανάλωση και την απόσβεση του κόστος εγκατάστασης και αποφέρουν ένα μικρό ποσό ενίσχυσης του εισοδήματος και όχι επιχειρηματική δραστηριότητα.
Άλλωστε σύμφωνα με εγκύκλιο του Υπουργείου Οικονομικών: (Αρ. Πρωτ.1078580/6637/491/Β0014) η εγκατάσταση αυτών των συστημάτων αντιστοιχεί σε αυτή που απαιτείται για την κάλυψη των αναγκών του κυρίου του συστήματος, και έγχυση της στο δίκτυο εξυπηρετεί την καταγραφή της, και «δεν υφίστανται φορολογικές υποχρεώσεις».
Αλλού η ίδια εγκύκλιος αναφέρει ότι «δεν συνιστά φορολογητέα πράξη παράδοσης αγαθού» σύμφωνα με τον κώδικα Φ.Π.Α.
ΟΠΩΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΛΑΓΗΕ ΓΙΑ ΤΟ 2014 Η ΔΙΕΙΣΔΥΣΗ ΤΩΝ Φ/Β ΣΤΕΓΩΝ ΕΙΝΑΙ ΑΜΕΛΗΤΕΑ ΕΝΩ ΤΟ 2015 ΚΑΙ 2016 ΔΕΝ ΔΙΝΕΙ ΚΑΝ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΥΠΑΡΞΗΣ ΤΟΥΣ!!!
ΘΕΣΕΙΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΣΤΕΓΗ
Στρατηγικός στόχος του συνδέσμου μας και ο λόγος ίδρυσης του είναι αρχικά :
ΖΗΤΟΥΜΕ
α) Την αναστολή των αποφάσεων νέας τιμολογιακής πολιτικής του Υφυπουργού Κου Ασημάκη Παπαγεωργίου και την απόσυρση τουνομοσχεδίου του Υπουργείου Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής «Ρυθμίσεις για την εξυγίανση του ειδικού λογαριασμού του άρθρου 40 Ν.2773/1999 και λοιπές διατάξειςγια τα οικιακά και την άμεση έναρξη διαλόγου με τη συμμετοχή μας για εύρεση λύσης βιώσιμης και αναπτυξιακής στο ζήτημα χωρίς να ακουμπήσουν την μικρομεσαία ελληνική οικογένεια που επένδυσε σε οικιακά φωτοβολταϊκα και η μετάβαση σε επιδοτούμενο σύστημα netmeteringκαι για την ελληνική οικογένεια και για τις ελληνικές επιχειρήσεις.
β) Στόχος είναι η διατήρηση και η ανάπτυξη της αγοράς και όχι η νέκρωση της.
γ) Πολιτικός μας στόχος χωρίς καμία πολική μας ένταξη σε κανένα κόμμα είναι ο παραγόμενος από την ενέργεια των ΑΠΕ πλούτος στη χώρα μας, να μείνει στη χώρα, να μοιράζεται σε όσους περισσότερους γίνεται και όχι να περνάει στις τσέπες λίγων μεταφέροντάς τον στο εξωτερικό.
δ) Τονίζουμε ότι μέσα στην κρίση και με καθημερινές μειώσεις των Οικογενειακών εισοδημάτων από διάφορες οριζόντιες και κάθετες περικοπές, η απόφαση του Υφυπουργού ακυρώνει την προσδοκία Δεκάδων χιλιάδων Οικογενειών για ενίσχυση του οικογενειακού εισοδήματος τους μέσω παραγωγής Ηλεκτρικής ενέργειας στην στέγη τους, μεταφέροντας αυτά τα εισοδήματα στις τσέπες λίγων και μη εχόντων σχέση με τις Α.Π.Ε., εισοδήματα που προέρχονται από την χρήση Α ‘ύλης (Ήλιος) που ανήκει σε όλους τους έλληνες.
ζ)Η σύσφιξη σχέσεων όλων των παραγωγών οικιακών φωτοβολταικών και των επαγγελματιών του χώρου μας και η κοινή και δυναμική εκπροσώπηση τους αλλά και η υλοποίηση ενημερωτικών ημερίδων για όλα τα μέλη μας.
Κάποιοι ισχυρίζονται ότι ακόμα και με τις νέες ταρίφες για τα οικιακά η επένδυση είναι ακόμα κερδοφόρα ΕΔΩ ΕΧΟΥΜΕ ΝΑ ανταπαντήσουμε
Οι ισχυρισμοί ότι και με τις νέες τιμές είναι βιώσιμη και κερδοφόρα η επένδυση αγνοεί τους εξής παράγοντες :
α) Το κόστος Τραπεζικού δανεισμού, που σε μερικές περιπτώσεις φτάνει το 12%.
β) Το τελικό πραγματικό κόστος ενός Οικιακού Φωτοβολταϊκού, το οποίο είναι τουλάχιστον 40% μεγαλύτερο από το κόστος ενός επί εδάφους Πάρκου, και το γεγονός ότι καταβάλλεται ΦΠΑ.
γ) Την μειωμένη λόγω θέσης και κατασκευής απόδοση ενός Οικιακού από ένα Πάρκο, λόγω προσανατολισμού και μειωμένων δυνατοτήτων ιδανικής κατασκευής.
δ) Το ανασφαλές επενδυτικό κλίμα στην χώρα μας, το οποίο επιτείνεται από διαρροές και πληροφορίες στο τύπο για φορολόγηση, νομοθετική αλλαγή των εγγυημένων τιμών κ.λπ., με αποτέλεσμα την χαριστική βολή στην αγορά των Οικιακών, αφού οδηγεί, όπως όλοι ξέρουμε από πρώτο χέρι, στην ματαίωση των όποιων σχεδίων μικροεπενδύσεων των Οικογενειών, αφού δεν είναι δελεαστικό πλέον το προσδοκώμενο αποτέλεσμα για πάρουν το ρίσκο.
- Επιδιώκουμε να πετύχουμε την συναίνεση της πολιτείας στην ανεξαρτητοποίηση του κλάδου των «Οικιακών Φωτοβολταϊκών», ώστε να χαραχθεί μια νέα σταθερή και μακροπρόθεσμη πολιτική ανάπτυξης του κλάδου, προς όφελος της κοινωνίας και των χιλιάδων εργαζομένων στο χώρο μας και με την εφαρμογή του Netmetering.
- Συνεχίζουμε επίσημα και ανεπίσημα τις ενημερωτικές και διεκδικητικές επαφές μας με το σύνολο της Πολιτικής Ηγεσίας του Τόπου, με σκοπό την άσκηση πιέσεων προς την κυβέρνηση για την αλλαγή πολιτικής στον τομέα μας.
- Διαπιστώνουμε, συνεχώς, έλλειψη πραγματικής ενημέρωσης και μεροληπτική πληροφόρηση των πολιτικών και των πολιτών για τα ευεργετικά αποτελέσματα του κλάδου των «Οικιακών Φωτοβολταϊκών».
- Ετοιμάσαμε μια ολοκληρωμένη στρατηγική θέσεων και εργαλείων υλοποίησης τους γα τον χώρο και ελπίζουμε, οργανωμένα και σταθερά, σύντομα να πετύχουμε διάλογο με την κυβέρνηση σε νέο πλαίσιο για τα «Οικιακά Φωτοβολταϊκά».
Οι αιτίες που επικαλείται η απόφαση του Υφυπουργού έχουν αξιολογηθεί μεροληπτικά εις βάρος της αγοράς των μικρών οικιακών Φωτοβολταϊκών επενδύσεων διότι
- τα ελλείμματα του ΛΑΓΗΕ οφείλονται
- από την μία :
1. Στα 172 εκ. ευρώ «παγωμένα και πιθανώς μη εισπραττόμενα ποτέ» των εταιριών ENERGAκαι HELLASPOWER
- Στα 200 εκ. ευρώ λόγω έκτακτης εισφοράς και μη είσπραξης συνοδευόντων αυτήν λογαριασμών ΔΕΗ
- Στα 29 εκ. ευρώ από Φ.Π.Α. που οφείλει το Δημόσιο
και από την άλλη :
· Στη μη έγκαιρη εφαρμογή ειλημμένων αποφάσεων από τις αρχές του 2012 για την μείωση του ελλείμματος .
· Στη στρέβλωση της αγοράς ενέργειας, όπου το 60% του ΕΤΜΕΑΡ (πρώην τέλος Α.Π.Ε.) επιδοτεί πλέον το κόστος των προμηθευτών ορυκτών Α υλών.
· Στη μη διοχέτευση τα τελευταία 3,5 χρόνια πάνω από 200 εκ. από το ΕΤΜΕΑΡ στις Α.Π.Ε. εξαιτίας των στρεβλώσεων. (Στην περίπτωση αυτή το έλλειμμα θα ήταν μηδενικό)
· Τα προβλήματα της πολιτικής στην ενεργεία , εξαιτίας των αντικρουόμενων συμφερόντων (φυσικό αέριο, λιγνιτικές μονάδες κλπ...), αποβαίνουν για άλλη μια φορά εις βάρος των μικρών εταιρειών που ασχολούνται με τα οικιακά Φ/Β (τις οδηγεί στο κλείσιμο) και των εργαζομένων ή αυτοαπασχολουμένων σε αυτές που τους οδηγεί στην ΑΝΕΡΓΙΑ.
Παράλληλα εξαιρούν τα FastTruckκαι τα ΜWattτων «ξένων επενδυτών» ,αφού την ίδια ώρα που ακυρώνει την επαγγελματική απασχόληση δεκάδων χιλ. Νέων Ελλήνων και ακυρώνει την προσδοκία Δεκάδων χιλιάδων Ελληνικών Οικογενειών για μικρή στήριξη του Οικογενειακού προϋπολογισμού , το νέο σχέδιο νόμου προσπαθεί να αδειοδοτήσει νέα 200MWετησίως χωρίς κανένα σχέδιο χρηματοδότησης τους (20.000 οικιακά Φ/Β) επιβαρύνοντας και άλλο τον ΛΑΓΗΕ
Υπενθυμίζουμε λοιπόν ότι οι μεγάλες μονάδες Φ/Β:
- Δεν δημιουργούν σχεδόν ούτε μια θέση εργασίας κατά την λειτουργία τους (ούτε φύλακες δεν απασχολούνται!!!)
- Τα υλικά κατασκευής τους είναι κατά 95% εισαγόμενα
- Δεν δίνουν προστιθέμενη αξία στην περιοχή εγκατάστασης.
- Δημιουργούν προβλήματα και ανισορροπίες στο Δίκτυο της Δ.Ε.Η.
- Τα κέρδη πηγαίνουν κατευθείαν στο εξωτερικό.
Αντιθέτως τα Οικιακά Φωτοβολταϊκά είχαν εξαιρετικές επιπτώσεις στις εξής παραμέτρους της χειμαζόμενης, λόγω κρίσης περιφερειακής Οικονομίας της χώρας μας δηλ.:
1]Δημιούργησαν 25-30.000 νέες θέσεις εργασίας τα τελευταία χρόνια , άρα με μέσο όρο 300 εργαζομένων στο τομέα αυτό ανά περιφερειακή ενότητα της χώρας μας και μέσο εισόδημα 1.000ευρώ είχαμε αύξηση τζίρου σε αυτές τις αγορές 300.000ευρώ ανά/μήνα ,εάν δε λάβουμε υπόψη μας ένα πολλαπλασιαστή 4 για την αγορά ,τότε αυτός ο τζίρος ανέβαινε στο 1.200.000 ευρώ .μήνα ,ποσόν ικανό να βοηθήσει στην συντήρηση δοκιμαζόμενων από την κρίση περιφερειακών αγορών.
2]Χιλιάδες Οικογένειες επένδυσαν και ακόμη περισσότερες θα επένδυαν τα επόμενα χρόνια στα οικιακά Φωτοβολταϊκά, παρόλη την ανασφάλεια του γενικότερου Οικονομικού περιβάλλοντος ,προσδοκώντας μια ενίσχυση των συνεχώς μειουμένων Οικογενειακών εισοδημάτων τους.
3]Ο ισχυρισμός ότι και με τις νέες τιμές η επένδυση σε οικιακά Φωτοβολταϊκά παραμένει επικερδής είναι αβάσιμος ,διότι αγνοεί ότι η πλειοψηφία αυτών των επενδύσεων προέρχεται από δανεισμό ο όποιος έχει σήμερα μέχρι και 12% ετήσιο κόστος.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ
1. Η παραγωγή ρεύματος μέσω Α.Π.Ε Φ/Β να παραμείνει σε όσο μεγαλύτερο βαθμό γίνεται προνόμιο του οικιακού καταναλωτή, του αγρότη, του κτηνοτρόφου, του μέσου Έλληνα επιχειρηματία και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Έτσι, μόνο, τα οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες θα μεγιστοποιηθούν και με την εφαρμογή του Netmeteringδεν επιβαρύνεται ο λογαριασμός του ΛΑΓΗΕ.
2. Να αρθούν οι στρεβλώσεις στο τέλος ΕΤΜΕΑΡ. Το Ειδικό Τέλος Μείωσης Εκπομπών Αερίων Ρύπων (ΕΤΜΕΑΡ) πρώην Α.Π.Ε. δεν μπορεί να επιδοτεί ένα ορυκτό καύσιμο κατά 60% (μελέτη του ΙΟΒΕ).
3. Να μην δοθεί ούτε 1MWχωρίς αιτιολογημένη τεκμηριωμένη αποπληρωμή του ενώ υπάρχει απλήρωτο ποσό 1δις προς τους παραγωγούς.
4. Η τιμή των οικιακών να επαναπροσδιορισθεί μέσα από διάλογο με τους ενδιαφερόμενους , λαμβάνοντας υπόψη
(1ον) το υψηλό κόστος δανεισμού,
(2ον) την πληρωμή ΦΠΑ στο κόστος κατασκευής ,
(3ον) κοινωνικά κριτήρια
(4ον) το κλίμα επιχειρηματικότητας της Χώρας μας
(5ον) Την διαφορά απόδοσης λόγω άλλης κατασκευής των οικιακών Φωτοβολταϊκών από τα Φωτοβολταϊκά εδάφους
Αντιθέτως να προωθηθεί το netmeteringΠου δεν επιβαρύνει καθόλου τον ΛΑΓΗΕ και είναι η μόνη θετική εξέλιξη στα τελευταία χρόνια του ΠΕΚΑ που είναι η ψήφιση της αυτοπαραγωγής και ο σύνδεσμος μας ΣΤΕΓΗ ζητά από τα υπουργεία ΠΕΚΑ και Ανάπτυξης να συνεργαστούν και να συνοδεύσουν το νέο μέτρο για ενεργειακό συμψηφισμό με επιχορήγηση της αγοράς και τοποθέτησης συστημάτων αυτοπαραγωγής, η οποία μπορεί να περιλαμβάνει και επιχορήγηση από ΕΣΠΑ, που θα καθορίζεται με οικονομικά και κοινωνικά κριτήρια ως προς το ποσοστό επιδότησης.
Μέτρο που θέλουμε να τεθεί άμεσα σε εφαρμογή προς όφελος της πλειοψηφίας του κοινωνικού συνόλου και θα φέρει ανακούφιση σε χιλιάδες νοικοκυριά, ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες και μικρές επιχειρήσεις αξιοποιώντας τον ελληνικό ήλιο για ιδία χρήση κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος αλλά και θέρμανσης ψύξης μέσω αντλιών θερμότητας αλλά και δωρεάν μετακινήσεων με χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων μελλοντικά.
5. Για την ομαλοποίηση της αγοράς η πιθανή αύξηση του Ειδικού Τέλους Μείωσης Εκπομπών Αερίων Ρύπων (ΕΤΜΕΑΡ), προκειμένου να είναι βιώσιμες οι ΑΠΕ ,δεν υπερβαίνει το 1 ευρώ/ανά καταναλωτή το μήνα ,αρκεί αυτό εντέχνως να μην περιλαμβάνει επιδοτήσεις ορυκτών η Εισαγομένων καυσίμων [Φυσικό αέριο]. Οι Α.Π.Ε. οικιακών , δημιουργούν χιλιάδες θέσεις εργασίας ( 25 - 30.000 απασχολούμενοι] και αναπτυξιακή πορεία στη χώρα, αρκεί να μην χρηματοδοτούν την εισαγωγή Φυσικού Αερίου.
Κλείνοντας παρακαλούμε τον έλληνα πρωθυπουργό Κο Αντώνη Σαμαρά να επαλειφθεί προσωπικά του θέματος να δώσει ο ίδιος λύση στις 45.000 ελληνικές μικρομεσαίες οικογένειες που επένδυσαν στον ελληνικό ήλιο μέσω του ειδικού προγράμματος Ανάπτυξης Φ/Β Συστημάτων σε κτιριακές εγκαταστάσεις για συστήματα ισχύος ≤ 10 kWp στο Δίκτυο ΧΤ που το ΥΠΕΚΑ έφερε στην χώρα μας και ο ελληνικός λαός το αγκάλιασε το πίστεψε και επένδυσε με τις οικονομίες του και παίρνοντας δάνεια και να μην επιτρέψει άλλη μια κατάφορη αδικία εις βάρος της ελληνικής οικογένειας και του εισοδήματος της.
Ευχαριστώ θερμά,
Μάριος Δράμαλης
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΣΤΕΓΗΣ
ΕΠΙΣΤΡΟΦΉ